Jöhet a telefonos segítség? – avagy sportolni okostelefonnal

Jöhet a telefonos segítség? – avagy sportolni okostelefonnal
2018-05-22 BestByte

Nehezedre esik eligazodni a telefonok között?

Ha az alapfunkciókon kívül sportoláshoz is szeretnéd használni, de nem szeretnél vagyonokat költeni rá, ez a cikk Neked szól.

Megtudhatod, milyen minimális rendszerkövetelményekre van szükség ahhoz, hogy a sportolást segítő applikációk jól fussanak készülékeden, illetve általános eligazítással is szolgálunk, hogy végül a számodra legmegfelelőbb telefont válaszd.

A végén pedig egy fitnesz app ajánlóval is készültünk.

1. sport app

Milyen szempontok fontosak a „vas” kiválasztásakor?

Ha elsősorban az okostelefonod „mobilsága” a lényeg, gondold meg jól a fizikai méretét. Ha mozgás közben szeretnél rápillantani telefonodra, vagy esetleg megállítani-újraindítani azt, a kényelem szempontjából jól jöhet, ha kisebb kijelzővel rendelkezik. Ez természetesen elég szubjektív, a kéz méretedtől függően lehet 5” körüli vagy annál kisebb méretű. Jóval kisebb kijelző azonban a hardver erősségének rovására mehet.

Ha sokat mozogsz a szabadban, fontos szempont lehet a strapabíróság, érdemes nem műanyag házat választani, ma már sokféle készülék rendelkezik fém és/vagy üveg borítással. Elengedhetetlen egy jó tok beszerzése is, sportoláshoz kifejezetten ajánlottak az ún. bumper tokok, melyek rugalmas szilikonból vannak, komolyabb fajtákat extra műanyag megerősítéssel is találhatsz. Ezek nemcsak a készüléket védik az ütéstől, de jobb fogást is biztosítanak, kevésbé csúsznak ki a kézből. További előnyük, hogy nem kell kinyitni őket, mint a „flip” tokokat, ami mozgás közben is lehetővé teszi a pillanatnyi eredmények ellenőrzését. Védőtermékeket már pár száz forinttól beszerezhetsz, de ne ezen akarj spórolni, anyagban és vastagságban nagy eltérés van köztük! Egy értékes telefon megérdemel egy jó tokot!

Sporty Funny Gymnastics Frog Fit Sport Fitness

GB, GB RAM, GHz – mit is jelentenek ezek a gyakorlatban?

Először is ne keverd a memóriát a háttértárral! A memóriát (GB RAM, mindig egy kis egyjegyű szám, s mindig kisebb a „másik GB”-os adatnál) a rendszer használja és a számítási műveletek elvégzését gyorsítja (ideiglenes helyez rá adatokat), tehát ez az egyik fontos mérvadó a telefonod sebességét illetően. A háttértár (GB, egyjegyű vagy kétjegyű szám) a tényleges tár, vagyis itt található az operációs rendszer, az applikációk és minden további lementett adatod. A GHz a processzor sebességét mutatja, a magok számával ez sokszorozódik, tehát ez a másik fontos adat a sebesség tekintetében.

Nézzük meg mi a minimális rendszerkövetelmény egy általános sport applikáció esetében! Egy mai mozgást követő fitnesz applikáció minimum 1 GB RAM memóriával-, és 1,4 GHz-es processzorral ellátott készüléken képes elfutni, legalább Andorid 2.0 illetve iOS 5 operációs rendszeren. Az ilyen applikációk mérete 100 MB körül kezdődnek. Mivel valószínűleg sok egyéb tevékenységre is szeretnéd használni a készüléked, mi jószívvel egy alsó-középkategóriás telefonban állapítanánk meg a minimumot, pénztárca kímélő módon. Ez 2GB körüli memóriát és 1,4 GHz quadcore (tehát négymagos) processzort jelent, minimum 8 GB, de inkább 16 GB háttértárral.

Első hallásra a 8 -16 GB talán nem tűnik kevésnek, főleg, ha memóriakártyával (256 GB-ig) is bővíthető a készülék tároló kapacitása. Azonban számolni kell azzal, hogy az alap operációs rendszer mindig elfoglal egy jelentős részt, körülbelül a 25%-ot. Tehát egy 16 GB-os háttértérnél ez azt jelenti, hogy 12 GB szabad helyünk marad. Ezenkívül sok applikációt egyáltalán nem, vagy csak részlegesen lehet áthelyezni memória kártyára. Ajánlott az applikációkat a telefonon-, a nagy helyet igénylő adatokat (videó, film, zene, képek) pedig a memória kártyán tárolni. Néhány népszerű applikáció, mint a Facebook és Messenger nagyjából fél-fél gigát foglalnak, számos összetettebb applikáció 100-200 Mb körül mozog, s most a játékokat nem is említettük, melyek több gigásak is lehetnek.

3. fitness fun

Vásárlás előtt jól gondold át, hogy milyen célokra szeretnéd használni leendő telefonodat,  milyen app-okat telepítenél rá, és azok nagyságrendben mekkora helyet foglalnak. Mindezek megfontolása mellett reméljük, cikkünk segítségével könnyebb lesz a választás.

Fitness applikációk

Minden bizonnyal a „helyzetváltoztatós” sportokhoz többen használnak app-okat, tehát például futáshoz, túrázáshoz, biciklizéshez, mint az edzőtermi mozgásfajtákhoz. Ezeknél az app-oknál a legfontosabb tulajdonság, hogy a GPS segítségével követi a megtett távokat, útvonalakat, sebességet és időt, s együttesen a teljesítményt. Ha egy fő sportot végzel gyakran, érdemes lehet egy külön arra specializált applikációt választani, viszont ha sokféleképp edzel, jobban követhető, ha mindent egy helyen látsz. Az étkezést és az egészséges életmód egyéb tényezőit is érdemes jegyezned. Nagyon motiváló tud lenni visszanézni korábbi eredményeket, látni a fejlődést konkrét adatok formájában összevetve.

4. running

Mit szeretnél? Súlyt csökkenteni? Tudatosabban sportolni? Egészségesen étkezni? Mindegyikhez vannak szuper applikációk. Mutatunk néhányat a legnépszerűbbek közül, melyek nem mindennapi funkciókkal is rendelkeznek!

MyFitnessPal

Az egyik legnépszerűbb fitness app, a legnagyobb ételadatbázissal, könnyen megy vele a kalóriaszámlálás, beállítható a kívánt súlycsökkentési cél és az aszerinti táplálkozás.

Endomondo

A futók körében rendkívül kedvelt applikáció, egyszerű és jól átlátható. Mutat minden fontosat, ami a futásunk során érdekelhet – idő, sebesség, távolság, útvonal – s egyik speciális funkciója, hogy a teljesítményünk alapján jelzi a várható célba érkezés idejét.

Runaddict

Válassz ki egyet a sokféle kihívás közül, és ha teljesítetted, pontokat kapsz érte. A pontokkal kedvezményesen vásárolhatsz sporttal kapcsolatos termékeket. A kihívások többféle edzettségi szintbe vannak sorolva, és teljesítési típusok közül is választhatsz, pl.: egy hét alatt többször végezni egy megadott tevékenységet, vagy egy hosszabb távot egyszerre vagy több szakaszban megtenni.

Runtastic

Nevével ellentétben nemcsak futáshoz használható, rengeteg sport közül választhatsz! Minden egy helyen lehet a sport naptáradban, nyomon követheted, hogy mikor mit sportoltál, az alapfunkciókon túl (táv, idő, tempó) a fejlődésedet, kedvedet, időjárást, útvonalakat, sportcipőd élettartamát, és ha szeretnéd, élőben szurkolhatnak neked barátaid.

Lose it!

Egy elektronikus edzés-, és étkezés napló, a tudatos fogyókúrához, kalóriával, tápanyagokkal és felhasznált energiával.

Plusz egy app a futóknak!

A Spotify Running részében sportoláshoz motiváló zenéket találunk. Miközben futunk, az applikáció telefonunk szenzorai segítségével érzékeli a tempónkat és ritmusban ahhoz passzoló zenéket válogat számunkra!

Szólj hozzá elsőként!

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*